وبلاگ دریچه

جهان را از «دریچه» ما ببینید

وبلاگ دریچه

جهان را از «دریچه» ما ببینید

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

اکسپرس تریبیون- یک شرکت دانش بنیان سنگاپوری به زودی از مجموعه ای از پهپادهایش رونمایی خواهد کرد. این پهپادها قرار است کارهای مختلفی از ارسال بسته های پستی گرفته تا بازرسی از ساختمانها و تامین امنیت آنها را بر عهده گیرند. اما نگرانیهای امنیتی موضوعی است که احتمالا بحث برانگیز خواهد شد.

شرکتها پیشتر آزمایش این دستگاهها را برای استفاده تجاری در فضایی به وسعت 200 هکتار آغاز کرده بودند. در این فضا، دولت ساختمانهای بلند و مراکز خرید را به قصد آزمایش پهپادها ساخته بود.

این بخشی از تلاش سنگاپور ثروتمد برای در اختیار داشتن فناوریهای خلاقانه است. همچنین تلاشیست برای جبران کمبود نیروی انسانی در کشوری که که تنها 6/5 میلیون نفر جمعیت دارد و برای تامین نیروی کار ارزان خود تنها به مهاجران خارجی متکی است.

از جمله موارد مورد آزمایش، استفاده از پهپادها برای ارسال بسته بود. یک بیمارستان از این پهپادها برای ارسال نمونه های خون به آزمایشگاه مرکزی خود استفاده کرد.

اما نگرانیهای امنیتی و حریم خصوصی نیز وجود دارند. برای مثال هنگامی که ویدئویی از یک پهپاد تفریحی در حال پرواز در اطراف یک آپارتمان مسکونی منتشر شد، بسیاری از مردم خشمگین با پلیس تماس گرفتند و حتی برخی شهرکهای مسکونی خصوصی استفاده از این دستگاهها را ممنوع کردند.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی