وبلاگ دریچه

جهان را از «دریچه» ما ببینید

وبلاگ دریچه

جهان را از «دریچه» ما ببینید

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

خدا یا ائمه، کدام را صدا کنم؟

| سه شنبه, ۶ آذر ۱۳۹۷، ۰۳:۲۷ ب.ظ

رفته بودیم منزل یکی از اقوام برای عیادت. خانم حدودا هفتاد ساله. فرهنگی بازنشسته. اهل نماز و روزه، ...خلاصه بنده خدا داشت از حل مشکل بزرگی صحبت میکرد که گفت:« خدا این مشکل رو حل کرد...فقط خدا...من دیگه الان ائمه رو کاری ندارم. فقط خدا رو صدا میزنم. خدا هم این مشکل را برایم حل کرد.»

این تفکر که توسل به ائمه اطهار علیهم السلام صحیح نیست و در اصل تنها باید به خدا متوسل شد، نتیجه تلاش گسترده وهابیون برای تخریب باورهای شیعه است که از طریق کانالهای مختلف در حال اجراست. شیعه ای که نمیداند توسل به ائمه در حقیقت همان توسل به خداست به سادگی فریب میخورد و باور خویش را از دست میدهد.

پدرها و مادرهایی که باورهایشان را بدون عمق و استدلال کسب کرده بودند، امروز در برابر شبهات جوانان خود پاسخی ندارند و به سادگی عقاید خود را در برابر چند کلمه حرف قلمبه جوانان میبازند. جوانهایی که آنقدر به نهادهای مذهبی بدبین شده اند که حرف هر کانال تلگرامی و پیج اینستاگرامی بی نام و نشان را بی اندیشه و استدلال میپذیرند.

راستی نهادهای فرهنگی و مذهبی ما کجا هستند؟

خطر نفوذ اندیشه های وهابیت را جدی بگیریم!



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی